Brukar du gå vilse eller inte hittar var du parkerat bilen. Då är "Jag är vilse"-appen för dig.

Har du någon gång parkerat din bil i en stad som du inte varit i tidigare och sedan haft svårt att hitta tillbaka till bilen? Eller kanske du har turistat i ett nytt land och inte hittat tillbaka till hotellet? Eller har du bara svårt att hitta tillbaka till där du startade i allmänhet? Då är appen Jag är vilse appen för dig. Sök bara på "Jag är vilse" i Google play.

Se till att du har Google Maps installerad
1) Aktivera GPS i din mobil.
2) När du lämnar din startplats. Tryck på "Spara nuvarande plats".
3) När du vill hitta tillbaka. Aktivera mobilt internet och tryck på "Visa mig kartan". Du får en beskrivning hur du hittar tillbaka eller så kan du sätta igång navigeringen i Google Maps.
OBS Om du trycker på "Spara nuvarande plats" innan du hittat tillbaka till startpunkten så är du VILSE igen!

Skriv gärna i kommentarerna vad du tyckte om appen. Finns det funktioner som saknas? Vad kan göras bättre?

Jag är vilse appens enkla gränssnitt
Om du också vill göra egna Android-appar men tycker programmeringen är överväldigande. Använd App Inventor som jag skrev om i ett tidigare blogginlägg. Det är med detta webbverktyg som jag gjort "Jag är vilse".

Kommentarer